نحوه صحیح پست گذاری برای تجارت در اینستاگرام

برای راه‌اندازی یک کسب و کار در اینستاگرام و تجربه یک بازاریابی اینستاگرامی موفق ، ابتدا هدف اینستاگرامی خود را مشخص کنید. هدف شما از راه اندازی تجارت در اینستاگرام ، بازاریابی ، برندینگ و فروش بیشتر است. 

آیا میخواهید محصولات یا خدمات خود را از طریق اینستاگرام به مشتریان ارائه دهید و یا صرفا میخواهید برندسازی کنید؟

کاری که همچنان بسیاری از صاحبان صفحات تجاری در اینستاگرام به انجام آن پافشاری میکنند این است که تمایل بسیاری به ” توضیح دادن بیش از حد ” در مورد تجارت ، محصولات و خدمات خود دارند.

اگر برای تجارت وارد اینستاگرام شده اید ، این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که اینستاگرام ، یک شبکه اجتماعی بر پایه عکس و ویدئو است و چیزی که بسیاری از کاربران گوشی های موبایل از آن بیزارند نوشته های طولانی است.

کاربران اینستاگرام بیشتر از آنکه بخوانند ، علاقه مند به دیدن عکس و ویدئو هستند. در واقع اینستاگرام بیشتر این امکان را به شما میدهد که محصولات خود را نمایش دهید ، نه آنکه با نوشتن متن از آنها تعریف کنید.

ساخت صفحه مناسب برای تجارت در اینستاگرام

قدم اول

انتخاب نام کاربری و عکس پروفایل

انتخاب یوزرنیم و عکس پروفایل صفحه تجاری خود را مانند تابلوی بالای درب یک فروشگاه در نظر بگیرید!

صفحه شما باید در نتیجه ی جستجوی کاربرانی که در اینستاگرام دنبالتان میگردند ، زودتر از بقیه به چشم بخورد یا بهتر است بگوییم کاربران را جذب خود کند ، حتی اگر صفحه شما در نتیجه ی جستجو اول نباشد!

انتخاب نام کاربری

اگر صفحه تجاری شما مربوط به برندی است که پیش از این فعالیت داشته و شناخته شده است و حال میخواهید کار خود را در اینستاگرام گسترش دهید ، نام کاربری صفحه خود را به همان اسم برندتان ثبت کنید و هیچ حرف دیگری به آن اضافه نکنید. مثل “INSTAGRAM”.

اما خبر بد اینکه ممکن است آن نام کاربری که به اسم برند شما است قبلا توسط کاربر دیگری ثبت شده باشد که در نتیجه امکان ثبت آن برای شما فراهم نیست.

در چنین شرایطی، انتخاب نام هایی به مانند زیر اشتباه است:

_instagram یا instagram_ یا .instagram و…

اما میتوانید از چنین الگوهایی استفاده نمایید:

instagramoriginal یا instagramofficial یا instagram1

“۱”، “official” و “original” موارد رایجی هستند که توسط افراد و برندهای مشهور مورد استفاده قرار میگیرند.

انتخاب عکس پروفایل:

بهتر است تصویر پروفایل شما لوگوی اختصاصی کسب و کارتان باشد. به هیچ وجه از عکس های کپی برای پروفایل خود استفاده نکنید، شما با این کار اعتبار کسب و کار خود را پایین می آورید و تا حدودی باعث کاهش اعتماد مشتریان میشوید.

قدم دوم

آماده‌سازی ظاهر صفحه

فیلد ” Name ” :

شاید شما هم مانند بسیاری دیگر، در انتخاب نام برای صفحه خود سهل انگار باشید.

اما بهتر است بدانید که نام صفحه اینستاگرام شما ، بخش قابل توجهی از سریعتر پیدا شدن صفحه شما توسط کاربران و بهتر دیده شدن در نتیجه جستجوی اینستاگرام را رقم میزند.

فیلد ” bio ” :

این فیلد که مخفف واژه Biography میباشد ، از شما میخواهد که توضیحی درباره کسب و کارتان بدهید. این بخش ، قسمت مهم دیگر در آماده سازی صفحه تجاری شما است. از قضا این بخش هم تاثیر بسیاری در نتایج جستجوی اینستاگرام دارد.

فیلد ” Website ” :

در این فیلد بسته به هدف گذاری صفحه اینستاگرام خود، آدرس وبسایت یا تلگرام خود را وارد کنید.

قدم سوم

پست‌گذاری

بسیاری از صاحبان کسب و کار ، اینستاگرام را با مجلات تبلیغاتی و تراکت هایی که جلوی درب خانه ها میگذارند یا در خیابان پخش میکنند اشتباه میگیرند!

هدف شما از راه اندازی یک صفحه تجاری اینستاگرام ، معرفی محصولات و برند خود و فروش بیشتر آنها است ، پس چرا به جای به اشتراک گذاشتن تصاویر جذاب درباره تجارت خود، اعلامیه منتشر میکنید و یا کارتان را تبلیغ میکنید!

اگر محصولاتی ارائه میدهید ، تصاویر جذاب از محصولات خود تهیه کنید و آنها را به اشتراک بگذارید.

قدم چهارم

جذب فالوور

حال که یک صفحه تجاری ایده عال برای خود راه اندازی کرده اید ، با خیال راحت به تبلیغات و جذب فالوور بپردازید تا یک تجارت آنلاین بینظیر و عالی را تجربه کنید.

نحوه صحیح پست گذاری برای تجارت در اینستاگرام

اینکه چگونه پست بگذارید ، کاملا بستگی به خود شما دارد و البته شما بهتر از هرکس دیگر در مورد کسب و کار خود اطلاعات دارید. هرچه خلاق تر و متفاوت تر باشید ، برای تجارت در اینستاگرام موفق تر خواهید بود ، به شرط آنکه همواره موارد زیر را در پست گذاشتن در نظر داشته باشید.

تهیه عکس

اگر محصولاتی برای فروش دارید، عکس های جذاب و باکیفیت از هریک از آنها تهیه کنید.

رنگارنگ بودن ، کمی تند بودن رنگ ها و خلاقیت در عکسبرداری؛

اینها مواردی هستند که با آنها میتوانید کاربران را مبهوت خود کنید.

اگر تجارت شما شامل فروش و ارائه خدمات غیر کالایی است ، درباره هرکدام از خدمات خود یک عکس جذاب و تاثیرگذار تهیه کنید. سپس عنوان هر یک از خدمات را در فضای مناسبی از تصویر درج کنید ، در واقع از چند کلمه یا نهایتا یک جمله کوتاه به عنوان موضوع یا توضیح خدمات استفاده کنید و مهمترین اطلاعات محصول را به صورت مختصر و ریزتر در فضاهای خالی دیگر عکس بگنجانید.

در نهایت چیزی که باید در نگاه اول در ذهن کاربر تاثیر غالبی داشته باشد ، یک عکس جذاب است که دارای یک عنوان وسوسه کننده برای تجارت در اینستاگرام میباشد.

نوشتن کپشن

در بخش ” caption ” یا توضیحات پست، اطلاعات کافی و البته مختصر درباره محصولات یا خدمات خود بنویسید ، این اطلاعات میتواند شامل کارایی، ویژگی ، رنگ بندی ، کد و قیمت محصول باشد.

دقت داشته باشید که اگر شما یک پست درباره محصول خود در صفحه اینستاگرام تان گذاشته اید که فالوورهایتان در قسمت نظرات آن سوالات تکراری پرسیده اند ، نتیجه بگیرید که بخش کپشن را به خوبی پر نکرده اید.

قسمت نظرات پست های یک صفحه موفق برای تجارت در اینستاگرام ، باید پر از نوشته هایی با مضمون ” ا براز علاقه برای خرید ” و ”  رضایت از خرید ” باشد.

قیمت‌گذاری

این کاملا بستگی به نوع کسب و کار شما دارد که بخواهید برای هر یک از محصولات یا خدمات خود در صفحه اینستاگرام تان قیمت درج کنید یا نه!

اما به طور کلی برای صفحات تجاری همچون پوشاک ، بدلیجات ، گوشی موبایل و… که با سیل عظیمی از سوالات تکراری در خصوص قیمت محصولات مواجه میشوند ، پیشنهاد میشود که مبلغ در عکس یا کپشن ذکر شود.

در خصوص کسب و کارهای دیگر ، چنانچه قیمت محصولات یا خدمات شما از دید مشتریان بسیار مناسب به نظر میرسد و قابل توجه است، خوب است آن را در عکس یا کپشن وارد کنید.

البته معمولا در صفحات تجاری ” ایرانی ” رایج نیست که مبلغ محصولات یا خدمات در خود عکس درج شود ، چراکه تغییر قیمت بسیار اتفاق می افتد و در چنین حالتی امکان ویرایش وجود ندارد ، لذا در صورت تغییر قیمت محصولات یا خدمات ، ادمین صفحه مجبور است مجددا پست های ویرایش شده را در صفحه قرار دهد که موجب از دست رفتن بسیاری از خصوصیات ، از جمله ، لایک ها و کامنت های قبلی میشود.

در نتیجه بخش کپشن که قابل ادیت کردن میباشد ، گزینه بهتری برای درج مبلغ است.

برگرفته از سایت https://irantableegh.org/how-to-properly-post-to-trading-on-instagram/